New Holland, traktör modellerinin sancak gemisi konumundaki T8000 serisini, SCR donanıma teknolojisine sahip bir motorla donattı ve ortaya bambaşka bir şey çıktı: kısa ve bodur bir ön tasarımın yerine, eskisinden daha da büyük bir gücü altında barındıran, uzun ve koca bir burun. Bu incelemede, serinin en büyük modeli olan 250 kW/340 hp (ISO 14396) gücündeki T8.390’ı masaya yatırıyoruz
New Holland ve Case IH markalarını taşıyan tekerlekli büyük traktör modelleri, daima dış görünüşleri ve kabin tasarımlarıyla rakipleri arasında ayırt edilen makineler olmuştur. CNH grubunun bünyesindeki iki markanın tasarladığı yeni modeller, dış görünümdeki bu ayrışmayı bir adım daha ileri taşıyor. Bu yazının konusunu oluşturan New Holland, ürün yelpazesinin sancak gemisi konumundaki T8 modellerinde, dingil mesafesini eski T8000 serisine göre 16 cm uzattı. Uzayan burun kısmının altında da bir başka değişiklik göze çarpıyor: Eski Cummins ünitesinin yerini alan, Fiat Powertrain Technologies Cursor 9 motoru. Tier 4A egzoz emisyon standardını karşılayacak şekilde tasarlanan, 8,7 litre hacmindeki bu motorda, tahliye kapağına sahip turbo, common-rail yakıt püskürtme sistemi ve SCR (seçici katalitik indirgeme) teknolojileri kendine yer buluyor. 650 litrelik yakıt tankına, traktörü zahmetli egzoz teknolojilerinden kurtarmak üzere, SCR sistemi için 89 litrelik AdBlue egzoz sıvısı tankı eşlik ediyor. Yeni T8 serisinin en büyük modeli T8.390. Ancak, model adlarının yanıltıcı olabildiğini belirtelim. Artık yaygın biçimde kullanılan, motorun soğutma fanı ve diğer yardımcı donanımlardan arındırılıp test edilmesine dayanan, dolayısıyla daha yüksek değerler ortaya koyan ISO1439 standardına göre, makinenin nominal gücü 250 kW/340 hp düzeyinde. 276 kW/373 hp’lik azami güç değeri bile, mavi motor kapağının üzerine kalın harflerle yazılarak vaat edilen 390 hp’nin epeyce uzağında kalıyor. T8, bu değerlere yaklaşmak için, nihai gücü 286 kW/389 hp’ye taşıyan 11 kW/15 hp’lik güç yükseltme [power boost] özelliğini devreye sokmak zorunda. Bu ise, operatörün arka kumandalarda yağ basıncını yükseltmesi, 12’den daha yüksek bir viteste çalışması ya da 0,5 km/saatten daha yüksek hızla hareket ederken, kuyruk milinden en az 250 Nm tork çekmesi ile mümkün.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder